Mukamana (2)

_
Op 23 februari vertelde ik het verhaal van Mukamana, een meisje uit Rwanda dat van een gewisse dood gered werd door o.a. mijn vader en later geadopteerd werd door Michael Bierlmeier en zijn familie in Duitsland.
Vandaag kreeg ik tot mijn grote spijt het verschrikkelijke bericht dat Michael plots gestroven is. Je kan de boodschap ook lezen op de website van Kinder Brauchen Frieden, de hulporganisatie die hij oprichtte om kinderen te helpen die het slachtoffer zijn van oorlog. De reden voor zijn onverwachte overlijden ken ik niet en staat ook niet op de site.

Het zou natuurlijk gemakkelijk zijn om op een moment als dit in clichés te hervallen. Waarom hij? Een man die zoveel goede dingen heeft gedaan in zijn leven en die nog zoveel zou kunnen betekenen voor de wereld, in de eerste plaats dan voor zijn eigen gezin.

De dood van Michael Bierlmeier is een tragisch verlies. Meer kan ik er in mijn verdriet niet over zeggen. Begrijpen kan je zoiets toch niet.


Lees ook: Mukamana (1)
_

Reacties

  1. Dit verhaal heeft de ganse dag op mijn huid gekleefd - zo onrechtvaardig !!!
    Daarom wil ik in de eerste plaats Mukamana en familie, en ook alle mensen die van dichtbij en van ver betrokken waren bij het leven en werk van Michael Bierlmeier een riem onder het hart steken, wetende dat het werk van Michael een inspiratiebron voor vele anderen mag zijn.
    Mukamana en alle andere kinderen : Het gaat jullie goed !!
    Wee-Em

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten